Mariane Hedegaard
Professor Emerita
Institut for Psykologi
Øster Farimagsgade 2A
1353 København K
- 2022
- Udgivet
Spædbørns sociale udviklingssituation - med fokus på emotionelle relationer og udvikling af intentionel læring
Hedegaard, Mariane , 2022, I: Psyke & Logos. 43, 2, s. 37-56 22 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2020
- Udgivet
Ascending from the Abstract to the Concrete in School Teaching the double Move between Theoretical Concepts and Children's Concepts
Hedegaard, Mariane , 2020, I: Psikhologicheskaya Nauka i Obrazovanie. 25, 5, s. 44-57 14 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Construction of a Scale for Investigating Pre-School Children's Social Situations of Development: Focusing on Activities instead of Abilities
Hedegaard, Mariane & Lyberth, N., 2020, I: Cultural-Historical Psychology. 16, 2, s. 25-32 8 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2018
- Udgivet
Børn lærer og udvikler sig gennem hvordan deres deltagelse i forskellige praksissammenhænge spiller sammen
Hedegaard, Mariane , 2018, I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 55, 3, s. 12-27 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Psykologen som konsulent i fælles refleksionsrum med rådsøger: Rettet mod udviklingspsykologisk praksisudvikling for børn i bekymringsområder
Hedegaard, Mariane , 2018, I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 55, 3, s. 44-65 22 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2016
- Udgivet
Imagination and emotion in children's play: A cultural-historical approach
Hedegaard, Mariane , 10 dec. 2016, I: International Research in Early Childhood Education. 7, 2, s. 57-74Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2015
- Udgivet
Livsduelighed, leg og læring: værdi-diskussion knyttet til børns overgange fra børnehave til skole
Hedegaard, Mariane , Munk, K. S., Sørensen, K. & Hülsen, J., 12 dec. 2015, I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 52, 5/6, s. 80-94 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2014
- Udgivet
Editorial: Transition and children's learning
Hedegaard, Mariane , 2014, I: Learning, Culture and Social Interaction. 3, s. 185-187 3 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Exploring tension and contradiction’s in youth’s activity of painting graffiti
Hedegaard, Mariane , 2014, I: Culture & Psychology. 20 , 3, s. 387-403 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The significance of demands and motives across practices in children's learning and development: An analysis of learning in home and school
Hedegaard, Mariane , 2014, I: Learning, Culture and Social Interaction. 3, 3, s. 188-194 7 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 3304
Flest downloads
-
93
downloads
Children’s Exploration as a Key in Children’s Play and Learning Activity in Social and Cultural Formation
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
38
downloads
Introduction to Children’s Exploration and Cultural Formation
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
34
downloads
Ascending from the Abstract to the Concrete in School Teaching the double Move between Theoretical Concepts and Children's Concepts
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet