Mariane Hedegaard
Professor Emerita
Institut for Psykologi
Øster Farimagsgade 2A
1353 København K
- Udgivet
A cultual-historical approach to children’s development of multiple identities
Hedegaard, Mariane , 2011, Children-culture Emerging Educational Challenge. Kontopodis, M., Wulf, C. & Fichtner, B. (red.). Dordrecht: Springer, s. 117-135 (International perspectives on early childhood education and development; Nr. 2, Bind 3).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
A cultural-historical approach to children’s development of multiple cultural identities
Hedegaard, Mariane , 2011, Children, development and education. Kontopodis, M., Wulf, C. & Fichtner, B. (red.). Springer, s. 117-135 19 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
A cultural-historical approach to learning in classrooms
Hedegaard, Mariane , 2004, I: Outlines : Critical Social Studies. Vol. 6, no 1, s. 21-34Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
A cultural-historical perspective on children's cognitive development
Hedegaard, Mariane , 2005, I: International Society for the Study of Behavioral Development. Newsletter. Vol. 47, no.1, s. 12-15Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
A cultural-historical theory of children's development
Hedegaard, Mariane , 2012, Extending Professional Practice in the Early Years . Miller, L., Drury, R. & Cable, C. (red.). London: SAGE Publications, s. 193-210 8 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Analyzing Children's Learning and Development in Everyday Settings from a Cultural-Historical Wholeness Approach
Hedegaard, Mariane , 2012, I: Mind, Culture, and Activity. 19, 2, s. 127-138 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Ascending from the Abstract to the Concrete in School Teaching the double Move between Theoretical Concepts and Children's Concepts
Hedegaard, Mariane , 2020, I: Psikhologicheskaya Nauka i Obrazovanie. 25, 5, s. 44-57 14 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Børn lærer og udvikler sig gennem hvordan deres deltagelse i forskellige praksissammenhænge spiller sammen
Hedegaard, Mariane , 2018, I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 55, 3, s. 12-27 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Børneliv på kryds og tværs
Hedegaard, Mariane , Hviid, K. P. & Bang, J. S., 2008, Kbh.: BUPL.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
- Udgivet
Børns og unges udvikling diskuteret ud fra et kultur-historisk perspektiv
Hedegaard, Mariane , 2003, I: Nordiske Udkast. 1Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 3304
Flest downloads
-
93
downloads
Children’s Exploration as a Key in Children’s Play and Learning Activity in Social and Cultural Formation
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
36
downloads
Introduction to Children’s Exploration and Cultural Formation
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
34
downloads
Ascending from the Abstract to the Concrete in School Teaching the double Move between Theoretical Concepts and Children's Concepts
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet