Gustav Bøg Lassen Petersen
Postdoc
- 2023
- Udgivet
Collaborative generative learning activities in immersive virtual reality increase learning
Petersen, Gustav Bøg Lassen, Stenberdt, Valdemar Aksel, Mayer, R. E. & Makransky, Guido, dec. 2023, I: Computers and Education. 207, 16 s., 104931.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The Theory of Immersive Collaborative Learning (TICOL)
Makransky, Guido & Petersen, Gustav Bøg Lassen, dec. 2023, I: Educational Psychology Review. 35, 34 s., 103.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Review › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Fostering science interests through head‐mounted displays
Andersen, Martin Stolpe, Klingenberg, S., Petersen, Gustav Bøg Lassen, Creed, P. A. & Makransky, Guido, 2023, I: Journal of Computer Assisted Learning. 39, 2, s. 369-379Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2022
- Udgivet
A study of how immersion and interactivity drive VR learning
Petersen, Gustav Bøg Lassen, Petkakis, G. & Makransky, Guido, apr. 2022, I: Computers & Education. 179, 16 s., 104429.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Pipetting in Virtual Reality Can Predict Real-Life Pipetting Performance
Petersen, Gustav Bøg Lassen, Klingenberg, S. & Makransky, Guido, 2022, I: Technology, Mind, and Behavior. 3, 3, 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2021
- Udgivet
Conducting unsupervised virtual reality user studies online
Mottelson, A., Petersen, Gustav Bøg Lassen, Lilija, K. & Makransky, Guido, 28 maj 2021, I: Frontiers in Virtual Reality. 12 s., 681482.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Pedagogical Agents in Educational VR: An in the wild study
Petersen, Gustav Bøg Lassen, Mottelson, A. & Makransky, Guido, maj 2021. 12 s.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The Cognitive Affective Model of Immersive Learning (CAMIL): A Theoretical Research-Based Model of Learning in Immersive Virtual Reality
Makransky, Guido & Petersen, Gustav Bøg Lassen, 6 jan. 2021, I: Educational Psychology Review. 33, s. 937-958Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- 2020
- Udgivet
Can an immersive virtual reality simulation increase students’ interest and career aspirations in science?
Makransky, Guido, Petersen, Gustav Bøg Lassen & Klingenberg, S., 1 nov. 2020, I: British Journal of Educational Technology. 51, 6, s. 2079-2097 19 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
The virtual field trip: Investigating how to optimize immersive virtual learning in climate change education
Petersen, Gustav Bøg Lassen, Klingenberg, S., Mayer, R. E. & Makransky, Guido, 1 nov. 2020, I: British Journal of Educational Technology. 51, 6, s. 2098-2114 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
ID: 232693213
Flest downloads
-
119
downloads
The Cognitive Affective Model of Immersive Learning (CAMIL): A Theoretical Research-Based Model of Learning in Immersive Virtual Reality
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
65
downloads
A study of how immersion and interactivity drive VR learning
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
31
downloads
Conducting unsupervised virtual reality user studies online
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet