Mariane Hedegaard

Mariane Hedegaard

Professor Emerita


  1. 2023
  2. Udgivet

    Taking children and young people serious: A caring relational approach to education

    Hedegaard, Mariane & Edwards, A., 1 jul. 2023, 1 udg. Cambridge: Cambridge University Press. 350 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningfagfællebedømt

  3. 2021
  4. Udgivet

    Qualitative studies of exploration in childhood education: Cultures of Play and Learning in Transition

    Hedegaard, Mariane (red.), Hedegaard, Mariane , Ødegaard, E. E. & Sørensen, H. V., 2021, Bloomsbury Academic. 219 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningfagfællebedømt

  5. 2020
  6. Udgivet

    Children's exploration and cultural formation

    Hedegaard, Mariane (red.) & Ødegaard, E. E. (red.), 2020, 1. udg. Cham, Switzerland: Springer. 188 s. (International perspectives on early childhood education and development, Bind 29).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningfagfællebedømt

  7. 2019
  8. Udgivet

    Supporting difficult transitions: Children, Young people and their carers

    Hedegaard, Mariane (red.) & Edwards, A. (red.), jun. 2019, 1 udg. London: Bloomsbury Academic. 282 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningfagfællebedømt

  9. Udgivet

    Children's transition in everyday life and institutions

    Hedegaard, Mariane (red.) & Fleer, M. (red.), maj 2019, 1 udg. London: Bloomsbury Academic. 253 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningfagfællebedømt

  10. Udgivet

    Supporting difficult transitions: Children, young people and their carers

    Hedegaard, Mariane (red.) & Edwards, A. (red.), 2019, 1 udg. London: Bloomsbury Academic. 282 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningfagfællebedømt

  11. 2018
  12. Udgivet

    Children, Childhood, and everyday life, Second edition

    Hedegaard, Mariane (red.), Aronsson, K. (red.), Højholt, C. (red.) & Ulvik, O. S. (red.), 2018, Charlotte, NC: Information Age Publishing. 257 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningfagfællebedømt

  13. 2013
  14. Udgivet

    Play, learning and children's development: Everyday life in families and transition to school

    Hedegaard, Mariane & Fleer, M., 2013, Cambridge: Cambridge University Press. 231 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningfagfællebedømt

  15. 2012
  16. Udgivet

    Children, Childhood and Everyday Life: Children’s Perspectives

    Hedegaard, Mariane (red.), Aronsson, K. (red.), Højholt, C. (red.) & Oddbjørg, S. U. (red.), 2012, Charlotte: Information Age Publishing. 230 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningfagfællebedømt

  17. Udgivet

    Motives in children's development

    Hedegaard, Mariane (red.), Edwards, A. (red.) & Fleer, M. (red.), 2012, Cambridge: Cambridge University Press. 230 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 Næste

ID: 3304