Mariane Hedegaard

Mariane Hedegaard

Professor Emerita


  1. Udgivet

    Design of a formative programme for the formation of experts in analysis and management of migration between Latin America and Europe from a globalised point of view: ALFA-RULESMI project Latin American and European University Network on Migration

    Alarcón Rubio, D., Aruj, R. S., Berrotarán, M. P., Chaiklin, S., Plaza, C. F., Portero, C. F., Amian, J. G., Guillen, A., Hedegaard, Mariane , Moraga, P. F. L., Gomez-Estern, B. M., Macarro, M. M., Mancero, N., Lozano, V. M., Arredondo, G. P., Medina, J. A. S., Moya, J. S. & van Oers, B., 2008, Seville: Universidad Pablo de Olavide. 105 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  2. Udgivet

    The Questionnaire as a Tool for Researching Children's Perspectives in Institutional Practices

    Bang, J. S. & Hedegaard, Mariane , 2008, Studying Children: A Cultural-Historical Approach. Hedegaard, M. & Fleer, M. (red.). London: Open University Press, s. 157-180 24 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  3. Udgivet

    Het leren van vakinhouden en identiteteitsontwikkeling: een "radicaal-lokaal" perspectief

    Chaiklin, S. & Hedegaard, Mariane , 2008, Burgerschapsvorming en identiteitsontwikkeling: een bijdrag aan pedagogische kwaliteit in het onderwijs. van Oers, B., Leeman, Y. & Volman, M. (red.). Van Gorcum, s. 161-170 10 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  4. Udgivet

    Radical-Local Teaching and Learning: A Cultural-Historical Perspective on Education and Children's Development

    Chaiklin, S. & Hedegaard, Mariane , 2008, Childhood Studies and the Impact of Globalization: Policies and Practices at Global and Local levels. Fleer, M., Hedegaard, M. & Tudge, J. (red.). New York: Taylor & Francis, s. 182-201 20 s. (World Yearbook of Education, Bind 2009).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  5. Udgivet

    Children's Development as Participation in Everyday Practices across Different Institutions

    Fleer, M. & Hedegaard, Mariane , 2010, I: Mind, Culture, and Activity. 17, 2, s. 149 - 168

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Constructing childhood: global-local policies and practices

    Fleer, M., Hedegaard, Mariane & Tudge, J., 2008, Childhood Studies and the Impact of Globalization: Policies and Practices at Global and Local Levels. Fleer, M., Hedegaard, M. & Tudge, J. (red.). Taylor & Francis, s. 1-20 20 s. (World Yearbook of Education, Bind 2009).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Qualitative studies of exploration in childhood education: Cultures of Play and Learning in Transition

    Hedegaard, Mariane (red.), Hedegaard, Mariane , Ødegaard, E. E. & Sørensen, H. V., 2021, Bloomsbury Academic. 219 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningfagfællebedømt

  8. Udgivet

    Elevens alsidige personlige udvikling - et dialogredskab: Lærervejledning

    Hedegaard, Mariane , Bang, J. S. & Egelund, N., 2007

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformDatasætUndervisning

  9. Udgivet

    Strategies for dealing with conflicts in value positions between home and school: Infleunces on ethnic minority students' development of motives and identity

    Hedegaard, Mariane , 2005, I: Culture & Psychology. 11, 2, s. 187-205 18 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  10. Udgivet

    Introduction

    Hedegaard, Mariane & Daniels, H., 2011, Vygotsky and special needs education: Rethinking support for children and schools. Hedegaard, M. & Daniels, H. (red.). London: Bloomsbury Academic, s. 1-8 8 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 Næste

ID: 3304