Pernille Hviid
Pernille Hviid

Lektor


  1. 2019
  2. Udgivet

    Editors’ Conclusion: Imagining an Education for “Good Life”

    Hviid, Pernille & Märtsin, M., 20 nov. 2019, Culture in Education and Education in Culture: Tensioned Dialogues and Creative Constructions. Hviid, P. & Märtsin, M. (red.). 1 udg. Springer, Cham: Springer, Bind 10. s. 251-260 9 s. (Cultural Psychology of Education; Nr. 1, Bind 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  3. Udgivet

    Editors’ Introduction: Tensioned Dialogues and Creative Constructions Between Culture and Education in Cultural Developmental Key

    Märtsin, M. & Hviid, Pernille, 20 nov. 2019, Culture in Education and Education in Culture: Tensioned Dialogues and Creative Constructions. Hviid, P. & Märtsin, M. (red.). 1 udg. Springer Nature Switzerland AG 2019: Springer, Bind 10. s. ix - xix 10 s. (Cultural Psychology of Education; Nr. 1, Bind 10).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  4. Accepteret/In press

    Dialogical experiences in practice – Research with Danish daycare: Moving from abstract to concrete generalizations

    Hviid, Pernille, 14 nov. 2019, (Accepteret/In press) I : Culture and Psychology. s. 1-22

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  5. Udgivet

    Societal, local collective and personal dialogues of time-related agency. The case of elder persons

    Hviid, Pernille, 1 aug. 2019, s. 46.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

  6. Udgivet

    Educational Play-Supervision: Playing and Promoting Children’s Development of Meaning

    Hviid, Pernille, 1 jul. 2019, The Sage Handbook of Developmental Psychology and Early Childhood Education. Whitebread, D., Grau, V., Kumpulainen, K., MacCelland, M., Perry, N. & Pino-Pasternak, D. (red.). 1 udg. UK: SAGE Publications, s. 257-271 15 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  7. Udgivet

    Lev Semenovitj Vygotskij og den kulturhistoriske psykologi

    Klitmøller, J. & Hviid, Pernille, maj 2019, Opvækst og psykisk udvikling: En grundbog i udviklingspsykologiske teorier og metoder. Gulbrandsen, L. M. (red.). 2 udg. København: Akademisk Forlag, s. 259 - 285 26 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  8. 2018
  9. Udgivet

    Time-lines of engagement and development: Personal dialogues with history

    Hviid, Pernille, 1 jun. 2018.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningfagfællebedømt

  10. Udgivet

    Imagining a better future: Young unemployed people and the polyphonic choir

    Pultz, Sabina & Hviid, Pernille, mar. 2018, I : Culture & Psychology. 24, 1, s. 3-25 23 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

  11. Udgivet

    "Remaining the same" and children's experience of development

    Hviid, Pernille, 7 feb. 2018, Children, Childhood and Everyday Life: Children's Perspectives. Hedegaard, M., Aronsson, K., Højholt, C. & Ulvik, O. (red.). 2. udg. Charlotte: Information Age Publishing, s. 241-257 17 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  12. Udgivet

    Når almenpædagogikken bliver den bedste forbyggelse af angst: Den tidlige indsats I daginstitutioner

    Hviid, Pernille, Esbjørn, Barbara Hoff & Villadsen, Jakob Waag, 1 feb. 2018, I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 55, 1, s. 78-89 11 s., 7.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...10 Næste

ID: 3530