Forskning i hjernen, kognition og opmærksomhed

Hjerneceller Ansigtsblindhed

På Institut for Psykologi har vi en række forskere, der beskæftiger sig med hjernen, hjerneskade, kognition og opmærksomhed. 

Vores forskere har ekspertviden om flere forskellige emner, heriblandt ansigtsblindhed, hjernerystelse, hukommelse, ADHD, cerebral parese og rehabilitering. Herunder finder du en oversigt over vores forskere og deres ekspertområder. Du kan også læse seneste nyheder og lytte til podcasts med vores forskere.

 

Navn Titel Forskningsområde
Kamilla Miskowiak Professor Kognitiv neuropsykiatri, affektive lidelser, kognition, intervention, randomiserede kontrolforsøg, forebyggelse, neurobilleddannelse, biomarkører
Randi Starrfelt Professor Neuropsykologi, hjerneskade, læsning, ansigtsgenkendelse, visuel perception
Signe Allerup Vangkilde Professor Visuel perception og opmærksomhed, kognition ved neuroudviklingsforstyrrelser (ADHD, OCD, Tourette) samt kliniske lidelser (angst og depression)
Søren Kyllingsbæk Professor Perception, opmærksomhed, intentioner, kognition, matematiske modeller
Thomas Habekost Professor Visuel opmærksomhed, arousal, neuropsykologi, kognitiv psykologi
Victoria Southgate Professor Småbørns udvikling, kognitiv udvikling, neurobilleddannelse, hjerneudvikling, social kognition
Anders Petersen Lektor Visuel opmærksomhed, hukommelse, matematisk modellering, eye tracking, pupillometri, EEG
Dea Siggaard Stenbæk Lektor Psykedelisk forskning, neuropsykiatri, hjerneforskning, depression
Hana Malá Rytter Lektor Hjernerystelse, erhvervet hjerneskade, hjernens plasticitet, neurorehabilitering, neuropsykologi, kognitionspsykologi
Ro Julia Robotham Adjunkt Neuropsykologi, hjerneskade, kognitive funktioner, kognitive deficits, visuel perception, stroke, cerebral parese, fatigue, køn, hjernen
Dora Kampis Postdoc Social kognition, småbørnskognition, social og kognitiv udvikling, neurobilleddannelse
Emanuela Yeung Postdoc Udviklingspsykologi, spædbørn, kognitiv udvikling, social forståelse, eye-tracking, pupillometri, EEG
Katrine Sand Andersen Ph.d.-studerende Neuropsykologi, hjerneskade, cerebral parese, visuel perception, kognitive funktioner