14. december 2020

Instituttets forskere bidrager til ny udgave af Klinisk neuropsykologi

Bogudgivelse

2. udgave af Klinisk neuropsykologi udkommer denne uge. Værket er redigeret af bl.a. professor MSO Randi Starrfelt og lektor emeritus Anders Gade ved instituttet.

Klinisk neuropsykologi

Klinisk neuropsykologi udkommer i denne uge i en opdateret 2. udgave. Bogen, der bl.a. er en del af pensum på kandidatuddannelsen i neuropsykologi på de danske universiteter, er redigeret af professor MSO Randi Starrfelt og lektor emeritus Anders Gade ved Institut for Psykologi, KU, samt Christian Gerlach, professor MSO, SDU.

Bogen er opdateret med den nyeste forskning på området, og kapitlerne sætter fokus på, hvad neurologiske og psykiatriske skader og sygdomme i hjernen betyder for menneskers tanker, følelser og intellektuelle færdigheder samt neuropsykologisk undersøgelse og rehabilitering.

Flere forskere fra instituttet bidrager med kapitler til bogen, nemlig professor Kamilla Miskowiak, adjunkt Ro Robotham, lektor Asmus Vogel, lektor Birgitte Fagerlund, lektor Rune Nielsen og ekstern lektor Ann-Marie Low. Også flere af instituttets psykologikandidater bidrager til bogen, bl.a. Frederik Dornonville de la Cour, Katrine Sand og Annemarie Hilkjær Petersen.

Den nye 2. udgave af Klinisk neuropsykologi udkommer den 18. december 2020 ved forlaget Frydenlund. Læs en beskrivelse af bogen og køb den her