21. oktober 2024

ABC for mental sundhed udbyder kursus i mental sundhedsfremme

Nyt kursus

Vil du have viden om mental sundhedsfremme og redskaber til at analysere og udvikle bud på løsninger af mentale sundhedsudfordringer?

monkeybusinessimages, Shutterstock. Frikøbt af Institut for Folkesundhed til annoncering af ABC-kursus
Foto: monkeybusinessimages, Shutterstock

De seneste årtier er den mentale sundhed i den danske befolkning faldet markant. Det kan have konsekvenser både for den enkeltes hverdag og livskvalitet og for samfundet som helhed. Derfor er fokus på mental sundhedsfremme relevant for alle mennesker i alle aldre.

Forskergruppen bag ABC for mental sundhed har i samarbejde med Master of Public Health-uddannelsen ved Københavns Universitet udviklet et nyt efter- og videreuddannelseskursus for dig, som er interesseret i at få viden om mental sundhedsfremme og redskaber til at analysere og udvikle bud på løsninger af mentale sundhedsudfordringer på forskellige niveauer i samfundet.

Kurset udbydes i foråret 2025. Læs mere om kurset her. Der er tilmeldingsfrist den 1. november 2024.