15. maj 2024

NOESIS bidrager til gymnasialt oplysningsmateriale om psykedelisk behandling

Notits

Klinisk psykolog ved Københavns Universitetsklinik for Psykedelisk Forskning (NOESIS), Sara Kristiansen, har medvirket i en oplysningsfilm om psykedelisk forskning.

Sara Kristiansen, klinisk psykolog ved Københavns Universitetsklinik for Psykedelisk Forskning (NOESIS), fortæller om de akutte effekter af psilocybin og om psykologiske virkningsmekanismer, der kan være relevante i behandlingen af psykiatriske lidelser, samt hvorfor det er essentielt ikke at idealisere behandling med psilocybin.

Videoklippet er fra undervisningsmaterialet "Hjernens vildveje", om stress, angst og depression. Produktonen er et samarbejde mellem undervisningsplatformen Systime og Copenhagen Film Company kort og dok. Med støtte fra Lundbeckfonden.