Forskningsaktiviteter
Som studerende ved Institut for Psykologi kan man få sin aktive deltagelse i et forskningsprojekt indenfor eller udenfor instituttet godkendt som valgfag på bachelor- eller kandidatuddannelsen. Man skal deltage i projektet på lige fod med forskerne i det omfang, det er muligt, herunder både i de akademiske øvelser og i de praktiske og rutineprægede opgaver, der er forbundet med forskning. Deltagelsen afsluttes med en skriftlig opgave, der er opbygget som en artikel og som tager udgangspunkt i de udførte forskningsaktiviteter og den opgivne litteratur.
Som studerende kan du læse om, hvordan du får godkendt en forskningsaktivitet som valgfag, på din uddannelsesside på KUnet under 'Uddannelsens forløb'.
Som forsker ved instituttet kan du læse om, hvordan du får godkendt et forskningsprojekt, som en aktivitet til studerende, på din medarbejderside på KUnet under 'Undervisning og kurser'.
Som forsker udenfor instituttet kan du henvende dig til studienaevn@psy.ku.dk, hvis du ønsker at få opslået et forskningsprojekt som valgfag til studerende ved Psykologi.
Godkendte forskningsaktiviteter
På denne side offentliggøres løbende godkendte forskningsaktiviteter. Kontakt venligst de enkelte forskere for en aktivitet, som har din interesse, for at høre, om aktiviteten stadig er igangværende.
- Neuropsykologi – diverse forskningsprojekter inden for neuropsykologi - ved Randi Starrfelt, professor MSO og Ro J. Robotham, adjunkt
- Psykoanalytisk forskning - ved Katrine Zeuthen, lektor, og Simo Køppe, professor
- The AIM-Cognition Project - Attention, Impulsivity and Monoamines - ved Jon Lansner, MSc. Psych
- The puzzle of early mentalizing: Bringing a neuroimaging approach to the study of early mindreading - ved Victoria Southgate, professor, og Dora Kampis, dr.
- Assessing the validity of Virtual Reality test of Cog-nition in Affective disorders (AVRA) - ved Kamilla Miskowiak, professor mso, dr.med., D.Phil., cand.psych.aut.
- The Internet-based Cognition Assessment Tool (ICAT) - ved Kamilla Miskowiak, professor mso, dr.med., D.Phil., cand.psych.aut.
- Metacognition in Bipolar Disorder: beliefs, neurocognitive mechanisms and feasibility study (METAB) - ved Kamilla Miskowiak, professor mso, dr.med., D.Phil., cand.psych.aut.
- Investigating the mechanisms of learning in virtual learning environments - ved Guido Makransky, Associate Professor
- Prefrontal Target Engagement as a biomarker model for Cognitive improvement (PRETEC) - ved Kamilla Miskowiak, professor mso, dr.med., D.Phil., cand.psych.aut.
- Bipolar Illness Onset study - work package 3 (BIO-3) - ved Kamilla Miskowiak, professor mso, dr.med., D.Phil., cand.psych.aut.
- Aldersspecifikke normer for Screen for Cognitive Impairment in Psychiatry – Danish version (SCIP-NORM) - ved Kamilla Miskowiak, professor mso, dr.med., D.Phil., cand.psych.aut.
- Æstetisk erfaring og det præ-refleksive selv - ved Tone
Roald (Lektor)
- Udvikling af dansk version af et screeningsredskab for
apopleksipatienter - ved Julia Robotham (PhD student)
-
When and how person and situation factors mutually shape
dis/honesty and un/cooperativeness - ved Ingo Zettler (Prof.) -
Center for Angst - ved Monika Walczak
- Take Home Messages in Post-Simulation Debriefings as In-dicator for Debriefings Quality - ved Peter Dieckmann (Cand. Psych. PhD) og Tine Nielsen (lektor)
- PCARe - Non-cognitive skills as admission criteria for university - ved Tine Nielsen (lektor)
-
The WARM-study (Wellbeing And Resilience: Mechanisms of transmission of health and risk in parents with complex mental health problems and their offspring) - ved Susanne Harder (lektor)
- Københavns Universitets Babylab - Motor dialogue and motor intentions in early infancy - ved Simo Køppe (Professor, dr. med.)
- Københavns Universitets Babylab – Copenhagen Infant Mental Health Project - ved Mette Skovgaard Væver (lektor) og Johanne Smith-Nielsen (post.doc.)
- Københavns Universitets Babylab - Danske børns udvikling i 5-års alderen: Et follow-up studie - ved Mette Skovgaard Væver (lektor)
- Københavns Universitets Babylab - Play and Exploration in Childhood (1.5-5 years): An Attachment Approach - ved Simo Køppe (Professor, dr. med.) og Mette Skovgaard Væver (lektor)
- Københavns Universitets Babylab – Longitudinal study 0-3 years - ved Simo Køppe (Professor, dr. med.), Mette Skovgaard Væver (lektor) og Susanne Harder (lektor)
- Erhvervs PhD projekt, der på et empirisk grundlag skal udvikle en metode til anonym rådgivning af børn og unge via SMS - ved Trine Natasja Sindahl, PhD studerende
- Foundation of RT measurement - ved Matthias Gondan, Associate professor
-
Attention and anxiety - ved Signe A. Vangkilde, Associate professor, PhD, Center for Visual Cognition
- Investigating similarity and assumed similarity between people - ved Ingo Zettler