Klinisk praksishold 3: v/Sonja Breinholst -  At arbejde på en specialiseret behandlingsklinik for børn: Integration af teori og praksis

Efterår 2020

Litteratur Antal normalsider
Obligatorisk 300 sider: læses indenfor de første 3-4 uger
Bennett-Levy, J. (2006). Therapist skills: a cognitive model of their acquisition and refinement. Behavioural and Cognitive Psychotherapy, 34, 57-78. 20
Bennett-Levy, J., McManus, F., Westling, B. E., & Fennell, M. (2009). Acquiring and refining CBT skills and competencies: Which training methods are perceived to be most effective? Behavioural and Cognitive Psychotherapy, 37, 571-583. 10
Esbjørn, B. H., & Breinholst, S. (2019) Min første bog om CBT til børn: kognitiv adfærdsterapi i børnehøjde. København, Akademisk Forlag. Kapitel 1- 17 (150 normalsider) 150
Esbjørn, B. H., Normann, N., & Reinholdt-Dunne, M. L. (2016). Metakognitiv terapi til børn med angst. Akademisk forlag, København. S. 25-144. 120
Total antal normalsider: 300
Valgfrit 200 sider: udvalgte læses i løbet af kurset
Esbjørn, B. H., & Breinholst, S. (2020) Kort og godt om børn og angst. Dansk Psykologisk Forlag. København kapitel 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, (60 normal sider) 60
Leth, I., & Esbjørn, B.H. (2012). Angst hos børn – Kognitiv Terapi I teori og praksis. Dansk Psykologisk Forlag, Danmark. (kapitel 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9). (200 ns)  200
Stallard, P. (2007). Vejledning til gode tanker – gode følelser; kognitiv adfærdsterapi med børn og unge. Dansk Psykologiske Forlag, Virum. 150
I alt 410 at vælge mellem