BA og BA-tilvalg Psykologiformidling
Efterår 2022
Litteratur (Gælder både for 5 og 7,5 ECTS) |
Antal normalsider |
---|---|
Alrø, H. & Kristiansen, M. (2002): Kommunikation som opbygning af relationer og læringsrum. I: Psykologiske grundtemaer, Løw, O. & Svejgaard, E. KvaN. 171-190 |
18 |
Andersen, P. (2006): At undervise med stil. I: Læringens og tænkningens stil - en antologi om stilteorier. Peter Andersen (red.) Billesø & Baltzer. 157-173 |
16 |
Andersen, T. (2004): Grundbegreber og deres anvendelse i praksis. I: Reflekterende processer. Dansk Psykologisk Forlag. 29-54 | 20 |
Berthelsen, J., Schultz Jørgensen, P. og Smidt, E. (2006): Arbejdsformer. I: Lærerdilemmaer. Kroghs forlag. 17-28 | 10 |
Dahl, K. & Juhl, A.G. (2009) Den professionelle proceskonsulent, 211-‐218 og 236-‐241 | 11 |
Dall, M. & Hansen, S. (2001): Gå efter guldet. I: Slip anerkendelsen løs. Frydenlund. 11-23 | 12 |
Herskin, B. (2004) Undervisningspraksis -principper og metoder. Nyt Teknisk forlag. (hele bogen er obligatorisk pensum) | 145 |
Hougaard-‐Andersen, Birthe: Stemme og kropssprog i lærerrollen, 82-‐95, Frydenlund, 2016 | 14 |
Hultengren, E. (1995): Hvad er jeg, når jeg ikke er psykolog? Om udviklingen af psykologilærerens fagidentitet I: Vi har psykologi. Damsager et. al., Munksgaard. 42-52 | 11 |
Kristensen, M. (1998): Professionelt nærvær. I: Personlig kommunikation og formidling. Alrø, Marianne (red.) Ålborg Universitetsforlag. 77-106 |
29 |
Laursen, Per Fibæk: Drop ambitionerne – og lav bedre undervisning, 81-‐86 Hans Reitzels Forlag, 2015 |
5 |
Løgstrup, K.E. (2004): Urørlighedszonen. I: Om voksenundervisning. Jensen, C.N. (red.) Billesø & Baltzer. Kap 21 |
6 |
Madsen, B. (2002): Kommunikationstrekanten. I: Løw, O. & Svejgaard, E.: Psykologiske grundtemaer, KvaN. 152-170 |
19 |
Nørlem-Sørensen, H. & Marstal, H. (2005): Modstand som meningsfuld handling - en voksenpædagogisk udfordring. I Carsten Nejst Jensen (red.): Voksnes læringsrum. Billesø & Baltzer. 168-180 |
12 |
Raae, P.H. (1995): Når faget kommenterer undervisningen. I: Vi har psykologi. Damsager et. al. Munksgaard. 64-73 |
10 |
Rogers, Carl R (1969): Freedom to learn. Charles E. Merrill Publishing Company, Ohio, s.101-126 & 129-144 (kap. 4&5) |
41 |
Danmarks Evalueringsinstitut (2003): Undervisningsevaluering – fem spørgsmål, fem råd, fem metoder. Danmarks Evalueringsinstitut Gratis download på www.eva.dk |
10 |
Wahlgren, B. (2004): Læringsmiljø. I: Om voksenundervisning. Jensen, C.N. (red.) Billesø & Baltzer. Kap 31. |
11 |
Total antal normalsider | 400 |
Yderligere litteratur (Gælder kun 7,5 ECTS) | Antal normalsider |
---|---|
Bütow, K. & Fabricius K. (2015) Styr(k) kommunikationen – med metakommunikative redskaber. Samfundslitteratur. Kap. 4 Præg kommunikationen s.65-84 ISBN: 978-87-593-2152-2 |
20 |
Danmarks Evalueringsinstitut (2019): Anvendelsesorienteret undervisning https://www.eva.dk/anvendelsesorientering ISBN: 978-87-7182-263-2 |
16 |
Gardner, H. (2019) Intuitiv læring og skolelæring i: 15 aktuelle læringsteorier (red. Illeris, K.). Samfundslitteratur. ISBN: 978-87-593-3136-1 |
12 |
Hyldgård, P. et al (2014) Find den gode historie i: Slip din viden løs – håndbog i faglig formidling. Forlaget Ajour & Videnskab.dk, Kap.3 s.29-39 ISBN: 978-87-92816-40-5 |
10 |
Koch, J.E. (2017) Virtuel læring i: Digital læring. Akademisk Forlag. Kap.8, s.111-130 ISBN: 978-87-500-5137-4 |
20 |
Nguyen, V.T. (2021): I Actually Like Teaching on Zoom, The New York Times https://www.nytimes.com/2021/02/15/opinion/zoom-video-school-teaching.html (08.04.2021) |
3,5 |
Nielsen, E.S et al. (2016): Grafisk facilitering – når ord og billeder mødes. Dansk Psykologisk Forlag. Kap.2, s.39-61 ISBN: 978-87-7158-189-8 |
18,5 |
Total antal normalsider | 100 |